Algemene specificaties
CI3,5 | CI5 | CI7,5 | CI10 | CI15 | CI20 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Vergelijking IBM (thrust) | 9 PK | 13 PK | 18 PK | 23 PK | 28 PK | 33 PK |
Maatvoering | Download | Download | Download | Download | Download | Download |
Model | Single drive | Single drive | Single drive | Single drive | Dual drive | Dual drive |
Bediening | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel |
Monitoring (BDI) | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel |
Verhuurstand (2 standen) | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel | Optioneel |
Technische specificaties
CI3,5 | CI5 | CI7,5 | CI10 | CI15 | CI20 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Voltage (Vdc) | 48 | 48 | 48 | 48 | 48 | |
Vermogen (W) | 3500 | 5000 | 7500 | 10000 | 15000 | 20000 |
Toeren (RPM) | 1500 | 1200 | 1400 | 1500 | 1400 | 1500 |
Nom. Verbruik (A) | 73 | 104 | 156 | 208 | 313 | 417 |
Verbruik kruissnelheid (A) | 50 | 60 | 80 | 120 | 160 | 240 |
Schroef diameter (mm) | n.t.b | n.t.b | n.t.b | n.t.b | n.t.b | n.t.b |
Voedingkabel (mm2) | 35 | 50 | 50 | 70 | 70 | 70 |
Koeling | Air cooled | liquid cooled | liquid cooled | liquid cooled | liquid cooled | liquid cooled |
Benodigde Batterijcapaciteit C20 (Deep Cycle/AGM/GEL/(Semi)Traktie)
De batterijcapaciteit wordt berekend op het nominale verbruik van de motor (varen op kruissnelheid) bij 20-urige ontlading (C20)
CI3,5 | CI5 | CI7,5 | CI10 | CI15 | CI20 | |
---|---|---|---|---|---|---|
4 uur varen | 200 | 240 | 320 | 480 | 640 | 960 |
6 uur varen | 300 | 360 | 480 | 720 | 960 | 1440 |
8 uur varen | 400 | 480 | 640 | 960 | 1280 | 1920 |
10 uur varen | 500 | 600 | 800 | 1200 | 1600 | 2400 |
12 uur varen | 600 | 720 | 960 | 1440 | 1920 | 2880 |
Benodigde Batterijcapaciteit (Hoog Frequent lader)
De benodigde laadcapaciteit is minimaal 10% van het batterijvermogen (c20) NOTE: de ideaal situatie is 15% van het batterijvermogen wat wordt gebruikt
Model | CI3,5 | CI5 | CI7,5 | CI10 | CI15 | CI20 |
---|---|---|---|---|---|---|
4 uur varen | 20 | 24 | 32 | 48 | 64 | 96 |
6 uur varen | 30 | 36 | 48 | 72 | 96 | 144 |
8 uur varen | 40 | 48 | 64 | 96 | 128 | 192 |
10 uur varen | 50 | 60 | 80 | 120 | 160 | 240 |
12 uur varen | 60 | 72 | 96 | 144 | 192 | 288 |
Unieke kenmerken
Wat onderscheidend is aan onze inboard motoren is dat wij van de complete aandrijving een component hebben gemaakt. Bent u een jacht of een sloep aan het bouwen dan kunnen wij de aandrijving kant en klaar leveren zodat u deze snel en gemakkelijk kunt plaatsen, daarbij is het systeem ook makkelijk uitwisselbaar. Voor bestaande situaties hebben wij ook complete oplossingen om het voor u gemakkelijk te houden.
Techniek
De A-Synchrone inboard zonder reductie met een daarop aangepast schroefas systeem is de beste keus om in stilte elektrisch te varen. Ook voor Hoge gebruiksintensiteit is thans nog de Asynchrone en de nu doorbrekende Synchrone permanent magneet motor techniek de voor de hand liggende keus. Wij bieden beide opties.
Modulaire systemen
Onze inboards zijn dusdanig ontworpen dat deze gemakkelijk gekoppeld kunnen worden om zo een groter vermogen te behalen. Beide motoren kunnen door middel van het Master/Slave principe opereren maar er kan ook op een enkele motor worden gevaren. U kunt dus zuinig en rustig varen en tegelijkertijd heeft u de optie voor het dubbele vermogen wanneer dit benodigd is.
Eenvoudige bediening
Elektrische motoren zijn eenvoudig te bedienen. Al onze systemen werken met een elektronische joystick met mechanische aanslag, hierdoor zijn deze zeer degelijk. De voor naar achteruit schakeling gaat heel snel en u hoeft geen rekening te houden met een keerkoppeling omdat de elektromotor rechtstreeks op de schroefas zit.
ELEKTROVAREN.FRL | Ceresweg 11 | 8938 BG | Leeuwarden
ELEKTROVAREN.FRL is een Trademark van Terpstra Trading